لوبیا چشم بلبلی ارگانیک 900 گرمی دارامان

لوبیا چشم بلبلی از گیاهان نزدیک به خانواده لوبیا با ساقه قائم و افراشته، برگچه‌ های نازک و بیضی شکل و نوک تیز و دارای بریدگی است. این گیاه در مقایسه با سایر لوبیاها نفخ کمتری ایجاد می کند اما از نظر ارزش غذایی، خواص بسیار زیادیدارد. این گیاه حاوی درصد بالای از پروتئین، انواع ویتامین ها، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، اسید فولیک، فیبر است. همچنین ترکیبات حاوی روی در این گیاه، به تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان زخم و تکثیر سلول  بسیار کمک می کند. از طرفی وجود آهن در لوبیای چشم بلبلی، کارشناسان تغذیه برای رفع کم خونی، مصرف لوبیا چشم بلبلی را به افراد مبتلاء به کم خونی پیشنهاد می کنند علاوه بر این، ویتامین C موجود در این گیاه باعث افزایش جذب آهن در بدن می گردد. پتاسیم موجود در این ماده غذایی مانع بروز پوکی استخوان و برخی انواع سرطان می گردد. جدول زیر ارزش غذایی موجود در 100 گرم لوبیای چشم بلبلی را نشان می دهد.

ارزش غذایی موجود در 100 گرم لوبیا چشم بلبلی
انرژی58 کالری
آب5.1 گرم
پروتئین8.22 گرم
چربی2 گرم
کربوهیدرات56 گرم
کلسیم74  میلی گرم
تیامین1 میلی گرم
نیاسین2.2 میلی گرم
ویتامین C33 میلی گرم
رابیو فلاوین21 میلی گرم

 

از دیگر فواید موجود در لوبیا چشم بلبلی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

مضرات:

  •  به دلیل اینکه لوبیا دارای پروتئین زیادی است، برای بیماران مبتلا به نقرس و افرادی که اسید اوریک خونشان بالاست، توصیه نمی شود. همچنین لوبیا گاز زیادی در معده و روده تولید می کند که از مصرف زیاد آن باید پرهیز کرد.

ماست چکیده موسیر خامه ای ارگانیک 250 گرمی کوه پناه

ماست یکی از انواع لبنیات است که از شیر و تخمیر آن توسط نوعی باکتری به نام لاکتیباسیلوس تهیه می‌شود. از هر شیری میتوان ماست تولید کرد اما معمولا ماست های امروزی از شیر گاو تولید می شود. اگر در فرایند تولید ماست معمولی شیر را با خامه مخلوط کرده که چربی آن به میزان 10 درصد برسد و سپس عمل آبگیری بر روی ماست انجام شود به این صورت که با گذراندن ماست معمولی از صافی‌های پارچه‌ای، آب آن گرفته شود و سپس با سیر یا موسیر له شده مخلوط گردد، ماست چکیده موسیر خامه ای تولید می شود. ماست ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، سرشار از پروتئین و انواع ویتامین (B12، B6،  E) و املاح معدنی و مواد آلی چون کلسیم، فسفر، اسید پانتوتنیک و روی می باشد. همچنین وجود پروبیوتیک در ماست موجب می شود سیستم ایمنی بدن تقویت گردد و از رشد باکتری های مضر در روده و سیستم گوارشی جلوگیری شود و سلامت روده و معده را تقویت بخشد. از ماست به منظور رفع  چین و چروک و ترک های پوستی نیز می توان استفاده کرد چراکه وجود اسیدلاکتیک در ماست باعث تحریک تولید کلاژن (ماده ای برای ترمیم سلول های آسیب دیده) در بدن می گردد و از چروک پوست جلوگیری می کند. جدول زیر ارزش غذایی موجود در 100 گرم ماست را نشان می دهد.

 

ارزش غذایی 100 گرم ماست
انرژی59 کالری
چربی0.4 گرم
کلسترول5 میلی گرم
سدیم36 میلی گرم
پتاسیم141 میلی گرم
کربوهیدرات3.6 گرم
پپروتئین10 گرم
کلسیم11 درصد
ویتامین B65 درصد
ویتامین B1213 درصد
منیزیم2 درصد

 

از دیگر خواص موجود در ماست عبارتند از:



آرد گندم ارگانیک 700 گرمی دارامان

یکی از پرمصرف‌ ترین گیاهان زراعی (غلات) جهان گندم می‌باشد که حاویدانه های بسیار ارزشمندی با خواص غذایی بسیار بالایی است. گندم از سه بخش اصلی آردینه، پوسته و جوانه تشکیل شده است. این گیاه سرشار از مواد آلی و معدنی چون پروتئین، انواع ویتامین  B ،E ،C ،A، فیبر، نشاسته و … می باشد. وجود این ترکیبات خواصی چون رفع بیماری های پوستی، پیشگیری از خونریزی سینه، پیشگیری از سرطان روده، رفع یبوست و تسکین درد های روماتیسم و مفاصل به آن بخشیده است. علاوه بر این گندم بسیار چاق کننده و اشتها آور است که بایستی در مصرف آن احتیاط کرد.از طرفی گندم حاوی پروتئینی به نام گلوتن می باشد که برای افراد مبتلاء به سلیاک بسیار مضر است. همچنین مصرف گندم برای افرادی که مبتلاء به گرفتگی های عروقی هستند، مضر می باشد. یکی از فراورده های گندم، آرد آن می باشد که از نرم، آسه کردن دانه های گندم به دست می آید و در پخت انواع فرنی، کیک و شیرینی استفاده می شود. جدول زیر، ارزش غذایی موجود در 100 گرم آرد گندم را نشان می دهد.

 

ارزش غذایی 100 گرم آرد گندم
انرژی364 کالری
چربی1 گرم
سدیم2 میلی گرم
پتاسیم107 میلی گرم
کربوهیدرات76 گرم
پروتئین10 گرم
کلسیم1 درصد
آهن6 درصد
منیزیم5 درصد

 

از دیگر فواید موجود در آرد گندم عبارت است از:



عسل آویشن ارگانیک 650 گرمی سولاکان

عسل آویشن از گل های نعنایی و گرده های گونه های آویشن به خصوص گونهآویشن معمولیآویشن وحشی و آویشن زیره سیاه به دست می آید. عسلی که از گل گیاه آویشن به دست می‌آید خواص درمانی گیاه آویشن را نیز در خود دارد. عسل آویشن قرمز رنگ است و معمولا رنگی تیره دارد. عسل آویشن ممکن است از یک گل یا چندین گل ساخته شود اما به این معنا نیست که از یک منبع گل تنها استفاده می شود. در واقع همه عسل های تک گله از چندین گل گوناگون تهیه می شوند که یکی از انها غالب است و فراوانی بیشتری دارد. استفاده از عسل آویشن برای درمان سرفه و گلودردهای ناشی از سرماخوردگی در فصل پاییز مفید است و همچنین مصرف این عسل باعث کاهش درد قاعدگی می‌شود و با مصرف روزانه این عسل در روزهای قاعدگی می‌توان تا حد زیادی بر دردهای شکمی ناشی از قاعدگی غلبه کرد.

خواص عسل آویشن :
1.    افزایش آرامش و تسکین اعصاب 
2.    درمان تنگی نفس و درمان دردهای مفصلی
3.    مؤثر در تسکین دردهای شکمی و روده
4.    افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن
5.    برای التهاب معده مفید می باشد
6.    مقوی مغز و اعصاب
7.    ضد صرع و ضد تشنج


منبع : http://lifepro.ir
 

جدول آزمایش عسل آویشن

حد استانداردنتیجه آزمایش
ساکارز (%)بیشینه 51/75
نسبت فروکتوز به گلوکزحداقل 0/951/17
عدد دیاستاز (DN)کمینه 818/7
(HMF (MG/KGبیشینه 401/8

آرد برنج ارگانیک دارامان

برنج گیاهی است که ارتفاع آن تا 1.5 متر نیز می رسد و بیشتر در مناطق گرم و مرطوب می روید. برنج از غلات  بسیار مهم است که تقریباً نصف مردم دنیا از آن استفاده می کنند. منشأ این گیاه 3000 ساله (قبل از میلاد) کشور هند و چین است. این گیاه دارای 150 نوع مختلف می باشد. در یک دسته بندی خاص، برنج را به دو نوع برنج صدری، که دارای دانه های دراز و کشیده است و برنج چینی یا ژاپنی که دارای دانه های ریز و گرد است، تقسیم بندی می کنند. در اغلب کشورهای جهان از جمله ایران، برنج مصرفی دارای شلتوک بوده و پوسته خارجی آن جدا می شود. رنگ اصلی برنج زمانی که در پوسته قرار دارد قهوه ای، که به همین نام نیز نامیده می شود. برای تهیه برنج سفید، دانه های برنج را در دستگاه هایی ریخته و بدین وسیله پوسته خارجی آن را جدا می کنند و با اصطکاکی به دانه های برنج می دهند، غشای بیرونی آن نیز برداشته شده و برنج سفید حاصل می شود. از فراوده های برنج می توان به آرد برنج اشاره داشت.  جدول زیر ارزش غذایی موجود در 100 گرم آرد برنج را نشان می دهد.

ارزش غذایی در 100 گرم آرد برنج
انرژی366 کالری
کربوهیدرات80 گرم
چربی0.8 گرم
فیبر2.4 گرم
پتاسیم76 گرم
قند0.1 گرم
آهن2 گرم
منیزیم8 گرم
ویتامین B620 گرم
کلسیم1 گرم
پروتئین6 گرم

 

برخی از خواص موجود در آرد برنج عبارنتد از: