مغز گردو دارامان 450 گرمی

گردو دانه های خوراکی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، پروتئین، اسید های چرب ضروری، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. طبع گردو گرم و خشک است . گردو همواره به عنوان غذای مغز شناخته شده است به دلیل اینکه مغز گردو حاوی اسید های چرب امگا 3 می باشد که فعالیت مغز را افزایش می دهد. مصرف 4 عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3  می گردد. گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، برخی از افراد به گمان اینکه آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع میکنند، ولی ثابت شده است افرادی که حداقل 2 بار در هفته آجیل مصرف می کنند احتمال افزایش وزن در آن ها کمتر از آن هایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. بزرگترین جنگل هایی که درختان گردو در آن رشد می کنند در استان جلال آباد قرقیزستان قرار دارند. امروزه بزرگترین تولید کنندگان گردو چین، ایران و آمریکا هستند.
 

ارزش غذایی گردو در هر 100 گرم

کربوهیدرات13/71 گرم
چربی65/21 گرم
چربی اشباع6/126 گرم
چربی غیر اشباع (تک پیوندی)8/933 گرم
چربی غیر اشباع (چند پیوندی)47/174 گرم
پروتئین15/23 گرم
انرژی654 کیلو کالری

 

خواص گردو عبارتند از:

  1. بهبود عملکرد قلب
  2. تقویت سلامت استخوان
  3. بهبود متابولیسم و کاهش وزن
  4. تقویت حافظهو مغز 
  5. جلوگیری از سرطان
  6. کنترل دیابت
  7. مراقبت از پوست و مو
  8. درمان استرس و افسردگی و بی خوابی


منبع: http://lifepro.ir

محصول جدید عرق زوفا ارگانیک دارامان 850 سی سی

زوفا گیاهی پایا از تیره نعناییان است که به حالت خودرو می‌روید. ریشه اش ضخیم و منشعب و ساقه‌هایش نسبتاً چوبی و گل‌هایش زیبا و معطرو به رنگ های آبی و گاهی سفید و صورتی است که در انتهای ساقه ظاهر می‌شوند. اسانس این گیاه مشابه اسانس نعناع است و مصرف طبی دارد. نام های دیگر این گیاه گل زوفاگل پونه و زوفای یابس می باشد. سرشاخه‌ های گلدار این گیاه جزو اندام دارویی آن حساب می‌شوند و عملکرد خلط‌ آور و ضدعفونی‌ کننده دارند. این گیاه در مرکز و جنوب اروپا, عمدتا در روسیه, بلغارستان, مجارستان, ایتالیا, اسپانیا، فرانسه و کشمیر و هند کشت میشود. زوفا یکی از مهمترین گیاهان دارویی و ادویه ای به شمار می رود و از دم کرده پیکر رویشی این گیاه برای درمان بیماری های مربوط به دستگاه تنفس مانند سرفه، سیاه سرفه، برونشیت و آسم استفاده می شود. زوفا اگر چه تلخ مزه است ولی به عنوان طعم دهنده مواد غذایی و همچنین در تهیه سس مورد استفاده قرار می گردد. 

خواص عرق زوفا:
1.    برطرف کننده سرفه و ناراحتی های ریوی
2.    تقویت معده و افزایش اشتها
3.    مؤثر در رفع کم خونی
4.    افسردگی را برطرف می کند
5.    مفید در درمان صرع
6.    بهبود مشکلات مربوط به قاعدگی
7.    مفید در درمان مشکلات مفصلی مانند روماتیسم, نقرس و انواع التهابات مفصلی
8.    برطرف کننده نفخ شکم و بهبود سوء هاضمه

عرق شاهتره (شاتره) ارگانیک دارامان 850 سی سی

شاهتره یا شاتره با نام های بقله الملک, شاه ترج و پیت پاپارا, گیاهی علفی یکساله با ساقه‌ ای شکننده کوتاه و شاخه دار و دارای گل‌ های نامنظم است که طعم تلخی دارد. در ایران این گیاه اغلب در دامنه های زاگرس بخصوص در دشت های بیجار کردستان و اقلید فارس یافت می‌شود. این گیاه بومی اروپا و آسیاست و در کنار جاده ها به عنوان علف هرز مزارع می روید و بیشتر توسط کشور های شرقی اروپا صادر می گردد. شاتره , از جمله گیاهان دارویی است که دارای خواص شفابخش و درمانی گسترده ای می باشد. این گیاه, سرشار از مواد آنتی اکسیدان بوده و از مهمترین خواص شاتره, محافظت از کبد و درمان اگزما است.
 


خواص عرق شاهتره (شاتره) :
1.    دفع سموم موجود در کبد
2.    تصفیه کننده خون
3.    کاهش فشار خون و کاهش کلسترول
4.    مؤثر در درمان ناراحتی های صفرا
5.    تقویت معده و روده
6.    درمان تبخال و عفونت لثه
7.    برطرف کننده کمبود ویتامین ث
8.    برای برخی از انواع تومورهای سرطانی مفید می باشد
9.    مفید در درمان بیماری جزام

عرق رازیانه ارگانیک دارامان 850 سی سی

رازیانه گیاهی است معطر, علفی و دوساله که ارتفاع آن تا 2 متر می رسد ساقه آن دارای شیارهای هم ردیف و موازی می باشد برگهای آن مانند شوید است و گلهای آن زرد و بصورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود و به دو صورت وحشی و زراعی در ایران دیده می شود. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه بذر, برگ و ریشه می باشد.در گذشته این گیاه در کشورهای مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا تولید می شد اما در حال حاضر در بسیاری از کشورهای مختلف مانند ایالات متحده, فرانسه, هند و روسیه پرورش داده می شود. در طب سنتی ایران از آن به عنوان گیاه ضد بلغم و صفرا یاد می‌شود چون گیاه بسیار گرمی است. عرق رازیانه دارای مقدار زیادی از هورمونهای زنانه است و بیشتر برای خانم‌ها توصیه می‌شود.

جدول ارزش غذایی رازیانه در هر 100 گرم:

کالری31 کالری
چربی0/2 گرم
سدیم52 میلی گرم
پتاسیم414 میلی گرم
کربوهیدرات7 گرم
فیبر رژیمی3/1 گرم
پروتئین½ گرم
کلسترولصفر


  خواص عرق رازیانه :
1.    افزایش شیر مادر
2.    درمان معده درد و درمان کم خونی
3.    درمان شوره سر, ریزش مو و رفع موهای زائد بدن
4.    پیشگیری از سرطان
5.    مؤثر در درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و افسردگی‌های زنان
6.    درمان کیست تخمدان زنان
7.    باعث افزایش بینایی و کاهش خطر ابتلا به آب مروارید
8.    در درمان یبوست و اسهال مفید می باشد
9.    بهبود سلامت پوست

عرق آرتیشو ارگانیک دارامان 850 سی سی

آرتیشو که در فارسی به آن کنگر فرنگی گفته میشود, از گیاهان دارویی بسیار مفید بوده, در طب سنتی از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده میشود. آرتیشو گیاهی دائمی و بومی اروپای جنوبی است و به طور وسیعی در نواحی مدیترانه‌ای و اروپای مرکزی کشت می‌شود. آرتیشو گیاهی است چند ساله دارای ساقه‌ای راست که ارتفاع آن به حدود یک متر می‌رسد. برگ‌های آن پهن و دراز است که به رنگ سبز تیره می باشد. در انتهای ساقه میوه آن است که به شکل میوه کاج می باشد. گلبرگ‌های آن ضخیم‌ و گوشتی بوده و انتهای گلبرگ‌ها ضخیم‌تر است که مصرف خوراکی دارد‌. از برگهای گیاه برای تهیه عرق آن استفاده میشود. طبع عرق آرتیشو گرم و کمی خشک است‌. قسمت مورد استفاده گیاه آرتیشو, برگ‌ها و قسمت وسط آن است که به‌ نام قلب آرتیشو معروف می‌باشد‌. برای درمان بوی تند بدن حمام کردن با عصاره آرتیشو و مداومت بر آن به کاهش میزان تعرق بدن کمک کرده و به‌طور طبیعی مانع از ایجاد بوی بد بدن می‌شود.
 

خواص عرق آرتیشو :

  1. کمک به کاهش چربی خون
  2. در درمان اگزما و دیگر بیماری های پوستی مفید است
  3. کنترل دیابت نوع یک
  4. کمک به درمان بیماری های کیسه صفرا و سنگ کیسه صفرا
  5. برای درمان التهاب و اختلالات کبدی مفید است
  6. پاک کننده خون از سموم
  7. کمک به هضم غذا